Co nowego w Mudboxie 2019?



Opublikowane: 11 Mar / 2019 Kategoria: Mudbox, Tagi: ,

Jest to, na co artyści 3D i animatorzy czekali. W lutym Autodesk wypuścił na światło dzienne najnowszą wersję Mudbox’a. Zobacz jakie nowości dostarcza nam Autodesk!

Najnowszy Mudbox 2019

Mudbox jest programem typowo do sculptingu, czyli rzeźbienia. Program nie jest może aż tak rozbudowany jak Zbrush, ale dzięki temu bardzo łatwy do poznania i jest bardzo tani. Ma wszystko to co potrzebuje narzędzie do sculptingu i świetnie integruje się z takimi programami jak Maya i 3ds Max. Już po kilku dniach możemy się czuć w nim swobodnie. Wiele wspaniałych projektów zostało stworzonych w Mudbox.


PRESERVE VOLUME OPTION:

Dodana nowa opcja w narzędziu Smooth.  Każdy z nas już pewnie się spotkał z tym, że przy korzystaniu z wygładzania nierówności siatka zostaje „ściśnięta” lub po prostu popsuta i obiekt zmienia delikatnie swój kształt. Jeśli chcemy zachować kształt obiektu, poprawić nierówności i nie popsuć siatki polecam włączyć opcję Preserve Volume. Nie we wszystkich przypadkach będzie dobrym wyborem, ale dobrze mieć taką opcje.

 

Mudbox 1Mudbox 2

DYNAMIC TESSELLATION FIXES:

Dynamiczna tesselacja wspiera teraz UVs, Selection Sets, Joint Weights i Falloff Type. Wcześniej wszystkie z tych elementów były ignorowane podczas tworzenia triangulacji siatki.


COMBINE MESHES, SEPERATE SELECTION

Opcja Combine Meshes w menu Mesh pozwala nam na scalenie wielu obiektów i ich siatek w pojedynczy obiekt. Wystarczy wcisnąć + do scalenia dwóch obiektów. Wcześniej nie było możliwości scalenia obiektów bez korzystania np. z programu Maya.

Mudbox 3
Przeciwieństwem Combine Meshes jest Seperate Selection. Podobnie jak wyżej tylko, że wciskamy znak – aby rozdzielić dwa obiekty.

Mudbox 4

STAMP OFFSET:

Dodane nowe ustawienie w Stamp Offset.  Standardowe ustawienie 0.00 oznacza, że czarny obszar w stamp image nie wpływa na powierzchnie i tylko wraz ze wzrostem bieli stamp wpływa na obiekt. Przykładowo ustawienie 0.50 powoduje, że czarny obszar robi wgłębienie w powierzchni z -50% a biały obszar +50%.

Mudbox 5

DELETE UVS:

Teraz mamy możliwość usunięcia poszczególnych map UVs w geometrii w Mudbox. Wcześniej np. bez Maya i 3ds Max nie było takiej możliwości.


ADDITIONAL PATCH TOOL BEHAVIOR:

W nowej wersji możemy usunąć część obiektu bez psucia siatki, tworzenia dziur itd. Teraz w zależności od zaznaczenia Patch tool reaguje inaczej.


I wiele wiele innych poprawek typu:

  • Smooth Curve hotkey (shift),
  • ulepszona hotkey list,
  • dodane i ulepszone tooltips,
  • Gamma Correct Blending,
  • lepsze wsparcie monitorów 4k,

 

Jak widać, mimo że Mudbox nie jest drogim programem w porównaniu z konkurencją, ale wciąż rozwijany i dzięki temu doceniany przez co raz większe grono artystów. Pod linkiem można poczytać jak ludzie w Oats Studios wykorzystujć Mudbox’a w swoim pipeline.

 

Źródło: Autodesk

 


    
    Copyright 2015-2018 PCC Polska. Wszystkie prawa zastrzeżone.