Character Generator – dziecinnie proste tworzenie postaci 3D



Opublikowane: 10 Sie / 2017 Kategoria: Aktualności, Tagi: , , ,

Poznaj świetne narzędzie do szybkiego tworzenia postaci w każdej dziedzinie grafiki i wizualizacji.


Sprawne modelowanie postaci dzięki Character Generator

 

Character Generator to narzędzie do tworzenia postaci humanoidalnych, w którym użytkownik posiada zestaw narzędzi, pozwalający w prosty i szybki sposób stworzyć postać na potrzeby swojej wizualizacji, animacji czy nawet gry.

Tworzenie postaci w generatorze jest proste i intuicyjne. Podobnie jak  generatory postaci w niektórych grach. Aczkolwiek finalnym efektem wygenerowanej postaci jest pełnoprawny, funkcjonalny model gotowy do wykorzystania w programach graficznych (np. 3ds Max) lub silniku graficznym (np. Unity).


1. Pierwszą czynnością jest ogólny wybór postaci, przygotowanych przez Autodesk. Wybieramy m.in. czy ma być to kobieta, mężczyzna, ogólna budowa ciała, czy ma być to człowiek, czy może bardziej postać ze świata fantasy/sci-fi.

wybór postaci (1)


2. Następnym krokiem jest konfiguracja twarzy, jej rysów, koloru oczu, układu kości twarzoczaszki.

konfiguracja oczu (2)

konfiguracja twarzy (3)


3. Kolejnym krokiem jest konfiguracja ciała, fryzury/nakrycia głowy i ubrań.

Konfiguracja ciała (4)

Po naciśnięciu przycisku „Finish” zatwierdzamy naszą postać. Do tej pory usługa była całkowicie za darmo. Dzięki temu możemy przygotować własną bibliotekę postaci, nie ponosząc żadnych kosztów.


4. Aby wygenerować postać wystarczy przejść do Biblioteki i kliknąć przycisk „generate” w lewym dolnym rogu portretu. Wyświetli nam się następujące okno:

Generowanie postaci (5)

W tym momencie możemy zdecydować: czy stworzyć obiekt tzw „high poly” czy „low poly”. Za model z wysokim detalem przyjdzie nam jednak zapłacić punktami Autodesk tzw. „Cloud Credits”. Generator zaznacza nam to przy każdej płatnej opcji niebieskim zaznaczeniem. Na dole zaś podsumowuje ogólny koszt punktów za wygenerowaną postać.

 

5. W generatorze można wybrać również dla jakiej platformy chcemy generować daną postać, do wyboru mamy m.in. Maya, 3ds Max a także silnik Unity.

 

6. Po wygenerowaniu postaci możemy zamieścić ją w swoim programie, w tym wypadku w 3ds Max 2018.

Postać w 3ds Max 2018 (6)

 

Postać wygenerowana w Character Generator i przetransportowana do 3ds Max zachowuje pełną funkcjonalność, szkielet gotowy do riggowania, tekstury, a nawet gotową do animacji twarz.

Twarz postaci w 3ds Max (7)

Generator postaci jest świetnym narzędziem do szybkiego tworzenia postaci w każdej dziedzinie grafiki i wizualizacji. Warto też zakupić punkty, dzięki którym szybko i małym nakładem pracy stworzymy szczegółową postać, gotową do wyrenderowania, animacji czy gry.

 

 

Źródło: Patryk Konieczny | PCC Polska

 


    
    Copyright 2015-2016 PCC Polska. Wszystkie prawa zastrzeżone.