3ds Max: plugin Siger Tex Scratches



Opublikowane: 15 Lip / 2019 Kategoria: 3ds Max, Tagi: , , , ,

Przedstawiamy kolejny, przydatny plug-in do programu 3ds Max. Tym razem bierzemy na tapet Siger Tex Scratches. Jakie efekty możemy dzięki niemu uzyskać? Dowiedz się z artykułu!


Plugin do 3ds Max: Siger Tex Scratches

W poprzednim newsletterze pokazałem wam plugin Complex Fresnel, dzięki któremu mamy możliwość nadania obiektom realistycznych materiałów metalowych, z odpowiednim IOR, czyli tzw indeksem odbicia/załamania, dzięki czemu światło na obiekcie odbija się w taki sam sposób, jak przy różnych metalach (aluminium, miedź, złoto).

Dzisiaj mamy kolejny plugin, który dodatkowo tworzy nam zarysowania obiektu bez ingerencji w siatkę modelu.


Gdzie pobrać plug-in Siger Tex Scratches?

Plugin znajduje się na stronie sigerstudio.eu i możecie pobrać go pod tym linkiem: https://www.sigerstudio.eu/sigertexmaps-complexfresnel/

Co gdzie podpiąć w programie 3ds Max?

Po przekopiowaniu pluginu do folderu 3ds Maxa, mamy prostą Mapę SigerScratches, którą podpinamy pod slot z „Bumpem”

instalacja pluginu do programu 3ds Max


Jak widać na grafice po lewej, do stworzenia materiału srebra na łyżce, wykorzystałem poprzedni plugin SigerTexMaps ComplexFresnel. Po prawej natomiast widać łyżkę, na której zastosowaliśmy Siger Tex Scratches:

model w 3ds Max http://www.pccpolska.pl/?attachment_id=33628

Jak widzimy pojawiły się zadrapania i rysy na modelu. Oczywiście wszystkie opcje możemy kontrolować, a co za co odpowiada, to już na dole wyjaśnię.


Kontrolery plug-inu do 3ds Max

Kontrolery pluginu do 3ds Max

Mamy tutaj kilka kontrolerów. Postaram się je wszystkie wyjaśnić:

Size – to rozmiar powierzchni rys. Im większy, tym Rysy będą większe, ale z kolei będzie ich mniej. Natomiast mniejsze wartości pozwolą uzyskac małe, delikatne ryski/zadrapania.

Levels – pokazuje jak wyraźne są rysy. Im większa wartość, tym mocniejsze są rysy.

Stretch – im wyższa wartość, tym cieńszy kształt zarysowania. To szerokości rys.

Spread – gęstość i intensywność zadrapań.

Erosion – bardzo ciekawa opcja, ponieważ pozwala dodawać nieregularność zarysowania (Czyli jeszcze bardziej postarzać przedmiot i rysy).


Podsumowanie

Siger Tex Scratches jest ciekawą opcją, ze względu na prostotę jego działania oraz szybkość efektów, które chcemy uzyskać. W dodatku działa z różnymi silnikami jak V-Ray, Corona lub Arnold, tak że mamy tutaj świetną mapę, które na pewno pozwoli przyspieszyć nam pracę, do czego bardzo zachęcam 😊

Zastosowanie pluginu do 3ds max
 

Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska