3ds Max: Koce, dywany i tapicerka, czyli modelowanie tkanin



Opublikowane: 17 Sty / 2020 Kategoria: 3ds Max, Tagi: , ,

Przed Tobą dziesiąty artykuł z cyklu, dzięki któremu przygotujesz lepsze wizualizacje. W tym artykule dowiesz się jak modelować materiały i tkaniny w programie 3ds Max.


Modelowanie tkanin w programie 3ds Max

W tym artykule postaram się omówić każdy z trzech typów materiałów miękkich, które nadają przytulności wnętrzu, a mianowicie: koc, dywan oraz tapicerkę.


Modelowanie koca

Jeśli chodzi o modelowanie to bardzo prosta czynność. Zaczynamy od użycia modyfikatora plane nad obiektem, na którym chcemy położyć koc.

modelowanie tkanin w 3ds Max 1



modelowanie tkanin w 3ds Max 2

Nadajemy mu modyfikator shell oraz ilość segmentów.

modelowanie tkanin w 3ds Max 3

Za pomocą add object dodajemy elementy istniejące, na które chcemy narzucić koc i ustawiamy „Collision Object”.


modelowanie tkanin w 3ds Max 4

modelowanie tkanin w 3ds Max 5

Naszego plane, czyli koc, ustawiamy według parametrów jak powyżej.


modelowanie tkanin w 3ds Max 6

Jedyne co nam pozostało to kliknięcie „Simulate local” i czekać na zadowalający nas efekt, by przerwać wtedy symulacje.

modelowanie tkanin w 3ds Max 7

Jeśli wszystko zrobiłeś/aś tak, jak należy, dochodzimy do momentu teksturowania.

modelowanie tkanin w 3ds Max 8

Narzucamy na koc modyfikator Hair and fur o następujących parametrach.


Modelowanie dywanu

Przy modelowaniu dywanu zaczynamy od box’a.

 

modelowanie tkanin w 3ds Max 9


Nakładamy widoczne modyfikatory z uwzględnieniem parametrów z modyfikatora „Noise”. Teraz wystarczy w edytorze materiałów w Mapach nadać diffuse oraz bump i mamy gotowy dywan. Chcąc nadać dywan z długim włosem wystarczy się pobawić modyfikatorem hair and fur który nałożyliśmy na koc.

modelowanie tkanin w 3ds Max 10

[HR]

Modelowanie tapicerki

Na końcu skupimy się na skórzanej tapicerce łóżka. Nadajemy kolor w diffuse. Nadajemy mapę reflection oraz bumpa przy użyciu wartości powyżej.

Wartości będą się różnić w zależności od producenta materiału, więc musisz się przybliżyć jak najbliżej tekstury, refleksów i koloru sprawdzając to np. na Interactive w Coronie.

modelowanie tkanin w 3ds Max 11


Koniec końców już jesteśmy w stanie stworzyć taką scenę:

modelowanie tkanin w 3ds Max 13

 

Autor: Amadeusz Bożemski | Will Be Studio